مقایسه PTE آکادمیک با IELTS

مقایسه PTE آکادمیک با IELTS


????????آزمون IELTS : به عنوان آزمونی استاندارد، در سال 1989 جهت ارزیابی سطح زبانی خارجیان غیربومی زبان انگلیسی، توسط کنسول بریتانیا و دانشگاه کمبریج و آی دی پی پایه گذاری شد.
آزمون PTE : این آزمون برگرفته از اسم آورنده آن آقای پیرسون در سال 2009 ، به عنوان فاکتوری دیگر در ارزیابی سطح زبان انگلیسی افراد غیربومی به رسمیت شمرده شد.
 ????????????????
فاکتور مهمی که در انتخاب بین آزمون ها مهم است محبوبیت و قابل قبول بودن آزمون در میان دانشگاه ها و یا کشور های مقصد می باشد. همانطوریکه میدانید به دلیل گذشته آزمون آیلتس، بسیاری از دانشگاه ها این آزمون را به عنوان آزمون اصلی قبول می کنند. اما سرعت محبوبیت آزمون PTE بسیار خوب بوده است و در سال های اخیر توانسته جای خود را باز کند.

???????? ساختار آزمون ها

اگر آزمون آیلتس را آزمون امروز بدانیم باید بدون شک آزمون PTE آکادمیک را آزمون آینده نام گذاری کرد. ساختار آزمون PTE با کامپیوتر و به صورت اینترنتی می باشد و معمولا به همین دلیل در زمانی بسیار کوتاه ( حدود ۳ روز شما به کارنامه دسترسی خواهید داشت ) . آزمون آیلتس کاغذی است و در حال حاضر یکی از نقاط ضعف این آزمون می باشد. البته شاید بسیاری از این سبک آزمون راضی باشند.

‼️ کدام تست آسان تر است ؟

نمی توان این سوال را سوالی درست دانست زیرا هر دو آزمون استاندارد هستند و با معیارهای بسیار دقیق طراحی شده اند که بتوانند سطح زبان آموزان را بسنجند. آزمون PTE آکادمیک به دلیل نداشتن سوال های دو پهلو و نبود سنجش سلیقه ای در بخش Speaking تا حدودی نمره های مطمئن تری را به زبان آموز ارائه داده است. یعنی اگر شما در دو یا سه مرکز آزمون IELTS در این بخش شرکت کنید ممکن است دو یا سه نمره مختلف بگیرید اما در صورت شرکت در چند مرکزآزمون PTE آکادمیک  این احتمال بسیار ضعیف تر است.

امتیاز مطلب: ۰.۰۰ از مجموع ۰ رای. شما نیز به این مطلب امتیاز دهید:

دسته بندی های این مطلب:

اخبار آزمون IELTS

۰ دیدگاه برای این مطلب وجود دارد

دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید.

برای ارائه نظر می بایست عضو وب سایت باشید.

کلمات کلیدی

طبقه بندی مطالب

مطالب مرتبط

موسسه زبان انديشه پارسيان در سال ۱۳۸۲ به کوشش و اهتمام جمعی از كارشناسان زبان و اساتيد دانشگاه تأسيس گرديد و در همين راستا توانسته تاکنون زبان آموزان بسیاری را به اهداف بلندشان برساند. موفقیت های بی شمار دانشجویان ما در زبان های مختلف گواه بر داشتن کادری مجرب است. تلاش ما بر این است تا با پویایی و نوگرایی حرف تازه ای در زمینه آموزش و پژوهش داشته باشیم. در اندیشه پارسیان هنر ما همنشین ساختن هم اندیشی و دگراندیشی است و نوآموزی میوه این همنشینی. به ما بپیوندید تا یادگیری تان رنگ تازه ای به خود بگیرد.

اندیشه پارسیان به عنوان تخصصی ترین مرکز آموزش زبان آلمانی فقط در شهرک غرب تهران فعالیت دارد و شعبه دیگری ندارد.

همچنین اندیشه پارسیان مجری و مرکز رسمی برگزاری سطوح مختلف آزمون های ÖSD در تهران است.

در حال حاضر در اندیشه پارسیان، زبان های انگلیسی و آلمانی به صورت حضوری و آنلاین ، همچنین خصوصی و گروهی برکزار می شود.

آدرس آدرس: تهران، شهرک غرب، بلوار دریا، بین پاکنژاد و فرحزادی، پلاک ۲۴۲

تلفن تلفن های تماس: ۸۸۳۷۴۲۲۰ - ۸۸۳۷۴۲۲۱ - ۸۸۳۶۸۴۱۰ - ۸۸۳۶۸۴۰۹

ایمیل ایمیل: info@andisheparsian.com

اندیشه پارسیان

© تمامی حقوق برای موسسه آموزش زبان های خارجی اندیشه پارسیان محفوظ است.