راهنمای شرکت در آزمون ÖSD

راهنمای شرکت در آزمون ÖSD

آزمون ÖSD یکی از معتبرترین آزمون‌های زبان آلمانی برای افرادی است که می‌خواهند توانایی زبان آلمانی خود را اثبات کنند؛ به ویژه برای مهاجرت، تحصیل یا کار در کشورهای آلمانی‌زبان مانند آلمان و اتریش.

از این رو شرکت در آزمون ÖSD برای اثبات مهارت‌های زبانی آلمانی فرد مورد نیاز است. در طول دوره هایی که آزمون ÖSD در مرکز رسمی آزمون اندیشه پارسیان برگزار شد، متوجه آن شدیم که برخی شرکت کنندگان دچار مشکلاتی در حین آزمون می شوند و به طور کلی در روند آزمون دچار درد سر هایی می شوند. جلوگیری از این مشکلات بسیار آسان است! به شرطی که با آمادگی در سر جلسه آزمون حاضر شویم. برای داشتن آمادگی کامل جهت شرکت در آزمون ÖSD نکاتی را می بایست مد نظر داشته باشید. دانستن و به کارگیری این نکات کوچک، می تواند تجربه ی خوبی را در آزمون برای شما به همراه داشته باشد.

 

همانطور که در بالا گفتیم در این مقاله بر آن شدیم تا مطلبی تهیه کنیم که راهنمایی باشد برای متقاضیان شرکت در آزمون ÖSD.

 

راهنمای شرکت در آزمون ÖSD

 

به طور کلی می بایست برای آمادگی و شرکت در آزمون ÖSD، مراحل زیر را دنبال کنید:

 

تعیین هدف

ابتدا باید تعیین کنید که آیا می‌خواهید به عنوان یک زبان آموز عادی شرکت کنید یا برای مهاجرت، تحصیل یا کار به این آزمون نیاز دارید. هر کدام از این موارد نیازمند سطوح مختلفی از مهارت‌های زبانی هستند.

 

تعیین سطح زبانی

با توجه به هدف خود، سطح زبانی مورد نیاز برای شرکت در آزمون ÖSD را تعیین کنید. آزمون ÖSD از A1 تا C2 (سطوح زبانی اروپایی) ارائه می‌دهد. توصیه می شود حتما در سطح زبانی خود آزمون دهید و توقع کسب نمره قبولی در سطح بالاتر از دانش زبانی خود را نداشته باشید.

 

ثبت نام در دوره‌های آموزشی زبان آلمانی

شما می‌توانید در دوره‌های آموزشی زبان آلمانی شرکت کنید تا مهارت‌های زبانی خود را تقویت کنید. این دوره‌ها معمولاً بر اساس سطح زبانی شما تدارک دیده می‌شوند و به آمادگی برای آزمون کمک می‌کنند. توصیه ما این است که حتما در سطح دانش زبانی خود امتحان دهید و توقع بالاتری از خود نداشته باشید.

 

مطالعه و تمرین

برنامه مطالعاتی خود را برای آزمون تدوین کنید. از منابع آموزشی معتبری استفاده کنید و تمرین‌های مکرر انجام دهید. مطالعه مهارت‌های شنیداری، خواندن، نوشتن و مکالمه را در برنامه‌ی آموزشی خود جای دهید. به صورت مداوم تمرین کنید و در صورت امکان یک پارتنر برای تمرین کردن پیدا کنید. پس از مطالعه و تمرین، پیشنهاد می گردد در کلاس های آمادگی آزمون ÖSD شرکت کنید تا ضمن آشنایی با نکات آزمون، از نکاتی که توسط ممتحنین ذکر می شود، استفاده کنید.

 

آزمون‌های مدل و تمرین متعدد

از آزمون‌های مدل ÖSD استفاده کنید تا با فرمت و نحوه‌ی سوال‌های آزمون آشنا شوید. همچنین تمرین‌های مکرر زمانی انجام دهید تا با آزمون زمان‌بندی شده آشنا شوید و سطح زبانی خود را ارتقاء دهید. در این صفحه نمونه سوالات آزمون ÖSD را برای شما گردآوری کرده ایم. توصیه می شود قبل از آزمون اصلی، به این نمونه سوالات پاسخ دهید.

 

نمونه سوالات آزمون ÖSD

 

آزمون شفاهی

برای مکالمه شفاهی، تمرین‌های مکالمه با یک مربی یا هم‌آزمون انجام دهید. این تمرین‌ها به شما در افزایش اعتماد به نفس و توانایی مکالمه کمک می‌کنند.

 

آزمون نمونه

قبل از شرکت در آزمون واقعی، آزمون‌های نمونه را به عنوان یک مرحله آزمایشی انجام دهید. این کمک می‌کند تا با محیط آزمون و زمان‌بندی آن آشنا شوید. نمونه سوالات آزمونÖSD می تواند کمک قابل توجهی جهت آشنایی با فرم سوالات به شما کند.

 

رفتار در روز آزمون

در روز آزمون، به موقع رسیدن به محل آزمون، داشتن اسناد شناسایی معتبر و رعایت دقیق آیین‌نامه آزمون بسیار مهم است. حتما گذرنامه خود را به همراه داشته باشید و ۳۰ دقیقه قبل از زمان آزمون در محل آزمون حضور داشته باشید. پیشنهاد می شود در روز آزمون از مطالعه دست بکشید. مطمئن باشید مطالعه چند ساعت قبل از آزمون تاثیری در نتیجه آزمون شما نخواهد داشت. ضمنا از افرادی که به شما استرس وارد می کنند دوری کنید. حفظ آرامش اصل بسیار مهمی است.

 

آرامش و اعتماد به نفس

در آزمون، سعی کنید آرامش خود را حفظ کنید و اعتماد به نفس داشته باشید. تمرکز بر روی سوالات و پاسخ‌های خود را حفظ کنید. از مصرف هرگونه داروی غیر عادی در روز امتحان به شدت پرهیز کنید.

 

 

برنامه‌ ریزی برای نتیجه

پس از آزمون، منتظر نتیجه باشید و برنامه‌ ریزی برای مراحل بعدی تحصیل یا کار در کشورهای آلمانی‌زبان را شروع کنید. در نظر داشته باشید که مدرک زبان، مهمترین مدرک در پروسه کاری شماست. پیشنهاد می شود با در دست داشتن مدرک زبان، امور دیگر را پیش ببرید.

 

رفتار پس از اعلام نتیجه

اگر در آزمون ÖSD قبول شده اید به شما تبریک می گوییم! شما نتیجه مطالعات و زحمات خود را گرفته اید. اگر در آزمون مردود شده اید، ناراحت نباشید. مطمئن باشید مهارت مورد نظر خود را در سطحی که امتحان داده اید نداشته اید و می بایست در صدد تقویت مهارت های زبانی خود در سطح مورد نظر باشید. آزمون شما توسط ۴ نفر ممتحن رسمی آزمون ÖSD به طور کامل بررسی می شود و سپس نمره مورد نظر صادر می شود. هیچ اعمال سلیقه ای در نمره شما صورت نمی گیرد؛ چرا که این آزمون بین المللی است و دارای استانداردهای بین المللی است.

 

 

آماده شدن و رسیدن به شرایط خوب و مناسب برای شرکت در آزمون ÖSD نیازمند تمرین و تعهد است. به یاد داشته باشید که موفقیت نیازمند زمان و تلاش است؛ بنابراین صبور باشید و به تدریج مهارت‌های زبانی خود را بهبود دهید. برای شما آرزوی موفقیت داریم.

امتیاز مطلب: ۳.۶۳ از مجموع ۸ رای. شما نیز به این مطلب امتیاز دهید:

۰ دیدگاه برای این مطلب وجود دارد

دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید.

برای ارائه نظر می بایست عضو وب سایت باشید.

موسسه زبان انديشه پارسيان در سال ۱۳۸۲ به کوشش و اهتمام جمعی از كارشناسان زبان و اساتيد دانشگاه تأسيس گرديد و در همين راستا توانسته تاکنون زبان آموزان بسیاری را به اهداف بلندشان برساند. موفقیت های بی شمار دانشجویان ما در زبان های مختلف گواه بر داشتن کادری مجرب است. تلاش ما بر این است تا با پویایی و نوگرایی حرف تازه ای در زمینه آموزش و پژوهش داشته باشیم. در اندیشه پارسیان هنر ما همنشین ساختن هم اندیشی و دگراندیشی است و نوآموزی میوه این همنشینی. به ما بپیوندید تا یادگیری تان رنگ تازه ای به خود بگیرد.

اندیشه پارسیان به عنوان تخصصی ترین مرکز آموزش زبان آلمانی فقط در شهرک غرب تهران فعالیت دارد و شعبه دیگری ندارد.

همچنین اندیشه پارسیان مجری و مرکز رسمی برگزاری سطوح مختلف آزمون های ÖSD در تهران است.

در حال حاضر در اندیشه پارسیان، زبان های انگلیسی و آلمانی به صورت حضوری و آنلاین ، همچنین خصوصی و گروهی برکزار می شود.

آدرس آدرس: تهران، شهرک غرب، بلوار دریا، بین پاکنژاد و فرحزادی، پلاک ۲۴۲

تلفن تلفن های تماس: ۸۸۳۷۴۲۲۰ - ۸۸۳۷۴۲۲۱ - ۸۸۳۶۸۴۱۰ - ۸۸۳۶۸۴۰۹

ایمیل ایمیل: info@andisheparsian.com

اندیشه پارسیان

© تمامی حقوق برای موسسه آموزش زبان های خارجی اندیشه پارسیان محفوظ است.