آزمون آیلتس کامپیوتری

آزمون آیلتس کامپیوتری

آزمون آیلتس کامپیوتری یکی از نسخه‌های معتبر و معترف به بین‌المللی آزمون زبان انگلیسی آیلتس (International English Language Testing System) است که به عنوان یکی از معیارهای مهم در ارزیابی توانایی زبان انگلیسی افراد در جهت مهاجرت، تحصیل و کار در کشورهای انگلیسی‌زبان استفاده می‌شود. در این مقاله ، به معرفی آزمون آیلتس کامپیوتری و جزئیات مهم آن خواهیم پرداخت.

 

مقدمه: آزمون آیلتس کامپیوتری چیست؟

آزمون آیلتس کامپیوتری یک نسخه الکترونیکی از آزمون آیلتس است که به داوطلبان امکان می‌دهد تا آزمون را با استفاده از رایانه و تکنولوژی اطلاعاتی تجربه کنند. این آزمون محبوبیت زیادی در بین داوطلبان پیدا کرده است، زیرا فرآیند ثبت نام، ارائه نتایج و دریافت گواهینامه آن به سرعتتر و به صورت آنلاین انجام می‌شود.

 

بخش‌های آزمون آیلتس کامپیوتری

آزمون آیلتس کامپیوتری مانند نسخه‌های سنتی آزمون، از چهار بخش اصلی تشکیل شده است:

 

بخش شنیداری (Listening)

در این بخش، داوطلبان به پخش مکاتبات آزمون گوش می‌دهند و سوالات مرتبط با آن را پاسخ می‌دهند. این بخش به ارزیابی توانایی درک مکاتبات، شنیداری و تفسیر صحیح متون صوتی می‌پردازد.

 

بخش خواندن (Reading)

در این بخش، داوطلبان متونی را مطالعه می‌کنند و سوالات مرتبط با محتوای متن را پاسخ می‌دهند. این بخش به ارزیابی توانایی درک مطلب نوشتاری و دانش لغات انگلیسی می‌پردازد.

 

بخش نوشتاری (Writing)

داوطلبان در این بخش دو میان‌ترم وظیفه دارند. در ابتدا، باید یک مقاله آکادمیک با موضوعی مشخص بنویسند. سپس، یک مقاله توضیحی یا نقدی درباره یک موضوع عام (عمومی) بنویسند. این بخش به ارزیابی توانایی نوشتاری داوطلبان در زبان انگلیسی می‌پردازد.

 

بخش گفتاری (Speaking)

داوطلبان در این بخش با ممتحن صحبت می‌کنند. این بخش به ارزیابی توانایی مکالمه و انجام مکاتبات شفاهی در زبان انگلیسی می‌پردازد.

 

نحوه برگزاری آزمون آیلتس کامپیوتری


آزمون آیلتس کامپیوتری به صورت آنلاین برگزار می‌شود و داوطلبان در مراکز آزمون مخصوص به این منظور آزمون را تجربه می‌کنند. برنامه‌ریزی و ثبت‌نام این آزمون نیز به صورت آنلاین انجام می‌شود.

 

نمره‌ دهی در آزمون آیلتس کامپیوتری

نمره‌دهی در آزمون آیلتس کامپیوتری نیز مانند نسخه‌های سنتی آزمون صورت می‌گیرد. هر بخش از آزمون به صورت اختصاصی نمره‌دهی می‌شود و نمرات این بخش‌ها در مجموع نمره نهایی آزمون تاثیر می‌گذارند. نمره‌ها از ۰ تا ۹ درجه است و نمره کل آزمون نیز به صورت میانگین نمرات این بخش‌ها محاسبه می‌شود.

 

اعتبار آزمون آیلتس کامپیوتری

نمره‌های آزمون آیلتس کامپیوتری به مدت دو سال اعتبار دارند و می‌توانند برای مهاجرت، تحصیل یا کار در کشورهای مختلف استفاده شوند.

 

 

توصیه‌ها برای آمادگی شرکت در آزمون آیلتس کامپیوتری

برای آمادگی بهتر برای آزمون آیلتس کامپیوتری، داوطلبان می‌توانند از منابع آموزشی آنلاین، دوره‌های آموزشی و متدهای مخصوص آزمون آیلتس استفاده کنند. همچنین تمرین مکتبات و مکالمه با استفاده از رایانه نیز می‌تواند در آمادگی مفید باشد.

 

کلام پایانی

آزمون آیلتس کامپیوتری یک آزمون معتبر و مورد تایید برای ارزیابی توانایی زبان انگلیسی افراد است. این آزمون به صورت آنلاین برگزار می‌شود و داوطلبان باید در بخش‌های مختلف آزمون عملکرد خود را نشان دهند تا بتوانند نمره‌های معتبری برای مهاجرت، تحصیل یا کار در کشورهای انگلیسی‌زبان کسب کنند. آمادگی مناسب و استفاده از منابع آموزشی مناسب می‌تواند به داوطلبان در کسب موفقیت در این آزمون کمک کند.

امتیاز مطلب: ۵.۰۰ از مجموع ۲ رای. شما نیز به این مطلب امتیاز دهید:

۰ دیدگاه برای این مطلب وجود دارد

دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید.

برای ارائه نظر می بایست عضو وب سایت باشید.

موسسه زبان انديشه پارسيان در سال ۱۳۸۲ به کوشش و اهتمام جمعی از كارشناسان زبان و اساتيد دانشگاه تأسيس گرديد و در همين راستا توانسته تاکنون زبان آموزان بسیاری را به اهداف بلندشان برساند. موفقیت های بی شمار دانشجویان ما در زبان های مختلف گواه بر داشتن کادری مجرب است. تلاش ما بر این است تا با پویایی و نوگرایی حرف تازه ای در زمینه آموزش و پژوهش داشته باشیم. در اندیشه پارسیان هنر ما همنشین ساختن هم اندیشی و دگراندیشی است و نوآموزی میوه این همنشینی. به ما بپیوندید تا یادگیری تان رنگ تازه ای به خود بگیرد.

اندیشه پارسیان به عنوان تخصصی ترین مرکز آموزش زبان آلمانی فقط در شهرک غرب تهران فعالیت دارد و شعبه دیگری ندارد.

همچنین اندیشه پارسیان مجری و مرکز رسمی برگزاری سطوح مختلف آزمون های ÖSD در تهران است.

در حال حاضر در اندیشه پارسیان، زبان های انگلیسی و آلمانی به صورت حضوری و آنلاین ، همچنین خصوصی و گروهی برکزار می شود.

آدرس آدرس: تهران، شهرک غرب، بلوار دریا، بین پاکنژاد و فرحزادی، پلاک ۲۴۲

تلفن تلفن های تماس: ۸۸۳۷۴۲۲۰ - ۸۸۳۷۴۲۲۱ - ۸۸۳۶۸۴۱۰ - ۸۸۳۶۸۴۰۹

ایمیل ایمیل: info@andisheparsian.com

اندیشه پارسیان

© تمامی حقوق برای موسسه آموزش زبان های خارجی اندیشه پارسیان محفوظ است.